Abang dan Kakak

About Me

My photo
Assalamualaikum. Nurul Atikah nama diberi oleh orang tua saya. Belum 18 lagi. Masih menunggu keputusan SPM 2012. Seorang yang obses dengan warna pink dan k-pop. Suka makan. Yang paling penting sekali, saya sayang keluarga, kawan-2 dan ehem-2 saya. Terima Kasih sebab dah jenguk blog saya. Jangan lupa follow tau. ^^

YOU

Assalammualaikum...

Who is 'YOU'? 'YOU' is who? 
Dah mula merepak dah Tika ni. Selalunya tak pernah pun update blog guna bahasa antarabangsa ni. Tapi, betul lah. Tika nak update pasal 'YOU'. Tapi, siapa 'YOU' yang Tika maksudkan? 'YOU' yang Tika maksudkan lelaki yang dekat luar sana. Kecuali yang dah berkhawin, yang dah bergelar ayah dan yang dah tua. *atuk-2 lah 

Kenapa ada sesetengah lelaki kalau gaduh dengan girlfriend tak nak mengalah? Kenapa? Nak tunjuk keegoan korang ke, nak tunjuk yang korang ni pantang dicabar ke, atau apa? Jujur Tika cakap, my boy macam tu. Setiap kali kita orang gaduh, dia mesti tak nak mengalah. Kena Tika juga pujuk dia. Bukannya sekali. Tapi, banyak-3 kali. Sampai satu tahap tu, Tika dah fed up dengan dia. Senang cerita bosan lah.

Ada pula sesetengahnya, caring, romantic dan yang seangkatannyalah. Lelaki yang jenis macam ni, perempuan mana yang tak nak kan? Lelaki-2 yang macam ni ada dalam novel, tv atau bayangan kita je. Realitinya, 1 dalam 1000 je yang Tika jumpa. 

Apa yang ada dalam fikiran lelaki kalau lelaki jumpa perempuan yang cantik? Mestilah dalam otak dia orang akan fikir macam ni, "Wow, cantik gila awek tu! Kalau lah jadi awek aku, untung giler aku!" kan? Kalau jumpa awek yang skema, cool, pakai baju pun baju kurung, apa pulak dalam fikiran lelaki? Kita sebagai kaum hawa mesti nak tau kan apa pandangan lelaki terhadap kita.

Lelaki kalau ajak bergurau, ada sesetengah perempuan anggap serius gurauan tu ataupun tak tau yang lelaki tu bergurau dengan perempuan. Jujur Tika cakap, Tika seorang macam tu. Kadang-2 Tika tak tau kalau lelaki ajak Tika bergurau. Time tu, Tika memang tak tau lah. Last-2 dia terus 'unfollow' Tika dekat twitter. Itu satu lagi masalah. Kalau perempuan malas nak layan lelaki dekat twitter ke, facebook ke, mesti 'unfollow' atau 'unfriend' terus. KAU NAK APA SEBENARNYA LELAKI?!

Tika sekarang ni dah serik nak couple-2 ni. Bukan maksudnya Tika minat dekat perempuan pula. Still minat lelaki. Mungkin dah sampainya kot Tika single untuk sementara waktu. Lagipun hubungan Tika dengan 'Dia' tak stabil sekarang ni. Tunggu masa je ni. Kalau Tika dengan 'Dia' sampai sini je hubungan, redha je lah. Mungkin Allah ada 'simpan' lelaki yang baik untuk Tika dan perempuan baik untuk 'Dia'. 

Sekarang pun 'Dia' pun diamkan Tika je. No message and no call. Entah apa masalah 'Dia' Asyik Tika je yang kena mengalah. Kalau dia online facebook dia, Tika cepat-2 offline kan chat Tika. Sebab, Tika yang akan rasa sakit hati. Sebab, Tika mesti berharap, "IM lah aku. IM lah aku." Perempuan. Mana-2 perempuan pun akan rasa macam ni. 

p/s:tunggu masa je single. azam tahun ni. nak jadi kuat, tukar hp and sim card sekali. 


suke ? like n comment je :)

No comments:

Post a Comment

-Assalammuialaikum
-Terima kasih krn sdi mmbaca
-Jgn lpe komen jgk taw