Abang dan Kakak

About Me

My photo
Assalamualaikum. Nurul Atikah nama diberi oleh orang tua saya. Belum 18 lagi. Masih menunggu keputusan SPM 2012. Seorang yang obses dengan warna pink dan k-pop. Suka makan. Yang paling penting sekali, saya sayang keluarga, kawan-2 dan ehem-2 saya. Terima Kasih sebab dah jenguk blog saya. Jangan lupa follow tau. ^^

RM1 Juta Ringgit

Assalammualaikum...

Cuba korang bayangkan yang korang tiba-2 dapat durian runtuh? Nak pergi kerja, ada beg depan rumah korang. Korang buka je beg tu, ada duit yang banyak. Korang buat apa? Report polis ke? Masuk dalam akaun bank korang ke? Atau apa? Itu baru je bayangan kita kan. Cuba-2 betul. Ambik kau! Hati mesti berbelah bagi punyalah. Sama ada nak buat itu atau ini?

Itu kalau korang jumpa kan. Kalau korang masuk satu pertandingan. Contoh yang dekat tv tu, RM1000000 Money Drop. Korang jawab betul semua 8 soalan, senang lah. Bangun pagi esoknya, akaun bank yang dulu baki RM12.80, sekarang dah banyak. Boleh korang bayangkan. Dengan ada duit yang banyak macam tu, dalam otak terus rancang nak buat apa dengan duit tu. 

Antara 2 situasi ni, korang pilih yang mana? Tika suka situasi 2. Sebab, duit tu jadi milik kita secara mutlak. Kalau situasi 1, kita mesti ragu-2 kan nak guna atau tak. Kalau Tika, Tika akan buat macam ni:

1.Hantar parents pergi haji
Rukun Islam yang kelima. Jika kita berkemampuan, boleh hantar parents pergi haji. Dari dulu lagi impian Tika nak tengok parents Tika pergi haji. Bila dah berkemampuan boleh lah kan.

2.Buat 1 hutan simpanan dekat Malaysia
Disebabkan bumi kita dah makin panas sebab adanya orang tebang pokok, potong gunung dan yang berkenaan, dengan adanya hutam simpanan dekat Malaysia, kita boleh kurangkan atau pun jadikan contoh untuk negara-2 lain. Cuba korang bayangkan, kalau lah satu dunia ni buat 1 hutan simpanan, bumi kita pastinya sejuk.

3.Buat padang bola yang banyak
Kenapa?! Sebab, Malaysia boleh lahirkan ramai pemain bola sepak yang berbakat. Tak kan kita nak mengharap dekat pemain bola kita yang sekarang kan? Dia orang pun nak rehat juga. 

Itu kalau situasi 2. Kalau situasi 1, confirm-2 lah Tika buat laporan polis terus. Tak kan nak masuk akaun terus kan? Makan duit haram tu. Kalau korang pulak, korang buat macam mana? =)

p/s:teringin nak jadi cover majalah macam kak Yuyu Zulaikha . bestnya kalau dapat lepak dengan dia. 

suke ? like n comment je :)

No comments:

Post a Comment

-Assalammuialaikum
-Terima kasih krn sdi mmbaca
-Jgn lpe komen jgk taw