Abang dan Kakak

About Me

My photo
Assalamualaikum. Nurul Atikah nama diberi oleh orang tua saya. Belum 18 lagi. Masih menunggu keputusan SPM 2012. Seorang yang obses dengan warna pink dan k-pop. Suka makan. Yang paling penting sekali, saya sayang keluarga, kawan-2 dan ehem-2 saya. Terima Kasih sebab dah jenguk blog saya. Jangan lupa follow tau. ^^

NASIHAT UNTUK SEMUA

Assalammualaikum...

Sebenarnya Tika tak ada idea nak luahkan apa yang terpendam dekat hati ni. So, dengan menghapdate blog tengah-2 malam ni, maybe ada lah idea timbul macam mana nak luahkan pasal tabiat orang-2 kita ni. Bukan sebab Tika ni keturunan bukan melayu, indonesia sebenarnya. Well, mama dengan ayah Tika orang Indonesia. Bukan Tika nak kutuk atau menyakitkan mana-2 pihak. 

Memang kita tak lepas dari dosa. Kadang-2 kita cakap pun main lepas je tapi, tak perasan apa yang kita cakap tu, menyakitkan mana-2 pihak. Contohnya, kutuk-mengutuk. Kita ambil contoh dari ABPBH hari tu. Memanglah artis-2 semua pakai cantik-2. Artis lelaki nampak handsome dengan suit dia orang. Artis perempuan pun tak kurang cantiknya dengan gaun dan aksesori yang cantik. 

Bila kita nampak artis wanita pakai pakaian yang pelik macam Didie Alias hari tu. Mulalah mulut kita ni 'bergerak'. Ada lah satu blog yang Tika baca. Dia kutuk habis-habisan pasal pakaian yang Didie Alias pakai.  Ok. Memang pelik. Tika pun mula-2 tak kenal bila kamera fokus dekat Didie Alias. Bila dia dinobatkan 'Artis Wanita Komedi Popular' barulah Tika perasan yang tu Didie Alias. Tika tak nafikan pakaian dia pelik. Cuma, agak keterlaluan bila blog yang Tika baca ni dia update macam ni, "Awak tu dah tua bangka. Bawa-2lah bertaubat.". Awak, awak siapa nak tegur dia macam tu? Sepatutnya kita sama-2 doa yang suatu hari nanti, dia akan berubah. Bukannya kita kutuk-2 dia. Lagi satu pasal pemakaian artis wanita yang agak seksi tu. Macam Rozita Che Wan. Ok. Dia memang cantik. Plus kalau kita tengok dari sudut pandang yang positif, Rozita Che Wan sebenarnya berkerja keras demi anak-2 dia. Bukankah kita patut sokong dia? Bukannya kita menjatuhkan diri/maruah dia. Ye, memang dia seksi malam tu. Tak dinafikan. 



So kesimpulan dari entry Tika ni, jaga tepi kain sendiri. Bayangkan macam ni lah, kita suka kutuk orang tapi, kita tak tau orang yang kita kutuk tu perasaan dia macam mana bila tau kita kutuk dia. Faham kan? Daripada kau orang kutuk-2 orang, lebih baik buat kerja amal. Betul tak? So, just smile.

my mom with me. 

suke ? like n comment je :)

No comments:

Post a Comment

-Assalammuialaikum
-Terima kasih krn sdi mmbaca
-Jgn lpe komen jgk taw